Thursday, July 19, 2012

Kool

Visioon tuleviku koolist sisaldab paratamatult tehnika paremat ärakasutamist. Samas tehnika võib olla "märkamatu" taustasüsteem, mis reguleerib õhkkonda - kliimaseade, valgustus jne.

Ka Eestis olen kohanud vahvaid algatusi kus mõõdetakse näiteks kooli energiakasutust ja püütakse seda opetimeerida või on juba planeerimisel arvestatud sisse erinevad võimalused ja nüansid kasvõi koridori ja klassiruumi suuruse, asetuse jms. Huvitav on aga see, et kõike seda peetakse veel "tulevikuks" ja "innovaatikaks", samas kui koolid mida remonditakse muudetakse huvitavaks ainult värvidega, kuid klassiruumid ja võimaluste kaasajastamine jätakse samaks.

Lihtsad näited:
  • koolis tehakse remont, kuid keegi ei mõtle selle peale, et kaasajal võtavad lapsed oma vidinad ise kooli kaasa. Puudub võimalus kaasavõetut vajadusel laadida;
  • keegi ei mõtle ehituse juures, et koolis on wifi. Peale kooli valmist hakatakse sintele uusi kaableid vedama, et seda võimekust saavutada. Halval juhul tehakse otsus, et meie kooli on "wifi-vaba". 
  • digitahvlid pannakse ruumidesse üles liiga kõrgele. Lapsed ja õpetajad ulatuvad puudutama tahvlist 50-75%. Seadistus on tehtud projektori järgi;
  • õpilastel pole kohta kus klassivälist tööd teha - puudub mööbel, nurgakesed kogunemiseks ja õppimiseks jms. 
  • klassidesse ostetakse rulood, mis lasevad päikest läbi, projektorid on kevadel-sügisel kasutuskõlbmatud;
  • klassimööbel keevitatakse kinni põrandasse.
Juba allpool mainitud Cornwallis Academia ja New Line Academia koolid on ehitatud üles kasutades täiesti uusi põhimõtteid kasutades terve lennu tunde läbi PLAZA-de.



Väga häid näiteid on leidnud ka Ingrid Maadvere oma Tiigrihüppe haridustehnoloogi blogis:
http://tiigrihypeharidustehnoloog.blogspot.com/2012/03/tulevikuklassiruum.html

Informaatikaõpetajate lemmikuks sai nendest nr 4.



Samamoodi on toodud ülevaade Brüsseli Furture Classroom lahendusest
http://tiigrihypeharidustehnoloog.blogspot.com/2012/03/tulevikuklassiruum-brusselis.html

No comments:

Post a Comment