Friday, July 20, 2012

Ruumilahendus

Esitlus ruumilahenduse kasutusest koolis. Iseenesest pole siin midagi uudset, et erinevad ülesanded vajavad erinevaid lahendusi ja "loengu" asetus klassis on tihti ebasobiv.

Kurb on see kui õpetajal oleks nagu toolid lauad klassi põrandasse kinni keevitatud. Olen kohanud ka väidet" et nii suure klassiga" ei ole võimalik laudu ringi tõsta, lapsed lähevad närviliseks jms. On laual all rullid või mitte - tahtmine algab õpetajast. Vabanduse, mitte midagi ette võtta leiab alati.

Kasutada peale ridades istumist ja pinginaabri lahendust on rühmas istumine. Näiteks 24 õpilasega klassi saab jagada 4 või 6 liikmega rühmadesse. Kokku võiks panna nii poisid kui ka tüdrukud, kuid tasub arvesse võtta, et sellises rühmas peaks olema koos "targad" poisid ja "veidi mitte nii targad" tüdrukud. Kui poiste rühmas on targad või võrdse võimega tüdrikud, siis poisid muutuvad "abivajaajtseks" või tunnevad ennast "rumalatena", seega distsipliiniprobleeme tekib enam kui siis kui olukord on vastupidine. 


Samamoodi tasub luua laudkondi, kes ei ole omavahel "sõbrad", sest see aitab lastel toime tulema õppida erinevustega ja kokkuvõtteks muudab rühma innovaatilisemaks.




No comments:

Post a Comment