Friday, July 20, 2012

Hariduses kaasarääkijad

Haridus ei ole omaette seisev saareke või "püha lehm" nagu mõned tavatsevad mõelda. Haridus puudutab meid igaühte. Kuna erakapital ei näe tulemusi, mida nad sooviksid, siis on asutud tegutsema reformidega. Samas olen mõistnud, et reformid toimuvad pidevalt, veerevale kivile sammalt ei kasva.

Viimaste aegade suured ideed on toonud koolidesse tehnika. Aga sellest ei ole piisanud. Esiteks kõikidele ei ole jagunud ja neile kes jagus, siis neil pole tegelikkuses ka väga suuri näitajaid ette anda, kuigi motivatsioon on kasvanud, teatud ajsu saab teha ära kiiremini jne. Kuid ma isiklikult arvan, et ideed ja inimesed tehnika taga on sellega hakkama saanud, mitte "tehinka iseeneses".

Siis koolitati koolijuhte, aga sellest pole piisanud.
Siis koolitati õpetajaid, aga sellest ei ole piisanud.

Siis öeldi, et ei saa tehnikat kasutada, sest puuudub sisuline hariduslik materjal. Kui hakati materjale looma (nt digitahvlid ja tahvelarvutid), siis mitmed õpetajad hakkasid ennast tundma üleliigsena, kuna tehnika õpetab lastele "trikid" selgeks. Tehnika aga ei suuda õpetada inimlikkust ja tegelikku kriitilist meelt jms. Tehnika suudab edukalt asju taastoota ja esitada. Muuks on ikkagi inimest vaja. Kuid rünnaku tulemusel on õpetajaskonnas tekkinud vastuseis muutustele.

Mitmeid ideed räägivad hariduse muutmisest "äriks" või äril põhinevaks. Samas juba esimeses postituses tõin välja seose raha eest õpetamise ja "Pavlovi koerakese" vahel. Kindlasti saavutatakse teatud valdkonnas positiivsed tulemused, kuid muud valdkonnad, mis jäävad "tähelepanuta" arvatavasti rikuvad ära kogu muu maailma toimimise.

Uus trend on anda lastele võimalus - lasta neil ise teha. Samas kui lapsed selles protsessis üksi jätta, siis pigem saame "Kärbeste jumala":) Seega Õpetajad on väga vajalikud!

Aga siis suuri mõtlejaid hariduse teemal:



Bill Gales: How do you make a teacher great?

Sir Ken Robinson Multiple intelligences



 


Suggata Mitra New Experiences in self-teacing



No comments:

Post a Comment